Saturday, December 17, 2011

AsSyahid Syeikh Imaduddin Afat Al-Azhari

Sedih dan pilu serta sebak hati ini.Baru semalam saya 'post'kan catatan terbaru berkait dengan perjuangan,hari ini guru saya yang mengajar di ruaq atrak di Masjid Al Azhar dijemput Allah sebagai seorang AsSyahid.Beliau ditembak di dada semalam 16 Disember 2011 kerana menyertai protes di hadapan kabinet.Al Fatihah..


Tiada apa yang dapat dikatakan melainkan semoga Allah membalas perbuatan taghut tersebut..Namun disebalik kesedihan terdapat perasaan gembira.Guru telah memberi contoh yang terbaik kepada kami sebagai seorang pelajar al-azhar.Gololongan agamawan mestilah menjadi contoh terbaik sebagai seorang pejuang.Mestilah paling lantang dalam menegakkan kebenaran serta mencegah kemungkaran sekalipun peluru yang merobek diri.

Menitis air mata ini apabila melihat gambar-gambarnya...masih terbayang susuk tubuh ini mengajar di ruaq atrak Masjid Azhar.


Ya Allah yang menurunkan kitab ,Wahai Tuhan yang menggerakkan awan, Wahai Tuhan yang menghancurkan tentera Ahzab,Hancurkan mereka golongan Taghut dan sekutunya serta tolong dan bantulah kami...Hancurkan mereka dan bantulah kami..Hancurkan golongan penentang agamaMu ini,,

Ingatlah wahai penentang Allah,,hari ini kamu membunuh guru kami,,kelak kamu akan dibinasakan Allah..tunggulah azabnya.

No comments: